Hoe pas ik mijn content hier op aan?
Op Social Media worden we dagelijks geconfronteerd met verschillende vormen van content. Sommige content negeren we, terwijl andere content opvalt. Dit komt door een combinatie van jouw interesses, zoekgedrag en de intentie achter de content. Er zijn verschillende vormen van content op Social Media:
Informational content
Informational content heeft als doel om de gebruiker te informeren zonder dat hier een direct commerciële boodschap op volgt. Denk hierbij aan een ’to do in Prague’ video of een unboxing-video van de nieuwe Macbook.
Navigational content
Navigational content heeft als doel om bezoekers in beweging te krijgen. Dit kan zijn: naar een fysieke locatie, zoals een horeca-gelegenheid of winkel. Maar ook bijvoorbeeld van TikTok naar Spotify zoals we Podcast-hosts vaak zien doen.
Transactional content
Bij transactionele content is de inhoud er speciaal op ontworpen om aan te zetten tot actie (conversie). Dit kan zijn een aanvraag indienen, een reservering maken of een aankoop doen. Naast advertenties zien we vaak dat partnership-influencers dit inzetten in combinatie met kortingscodes.
Commercial content
Tot slot: commerciële content. Dit heeft als doel om bekendheid te creëren voor een merk, product of dienst. Je ziet het vaak terug bij influencers die gebruik maken van merken, diensten of producten zonder een directe aanzet te doen richting conversie.