Een Online marketing strategie is de manier waarop je online communiceert met zijn doelgroep. Het omvat alle online activiteiten die gericht zijn op het bereiken van de doelgroep, het creëren van engagement en het uiteindelijk converteren van leads naar klanten. Een online marketing strategie bestaat uit verschillende elementen zoals SEO, SEA, social media marketing en content marketing.
Een goede online marketing strategie is onmisbaar als je start met online marketing. Je legt als het ware de bouwtekeningen vast, voordat je echt start. Door vooraf goed na te denken over de middelen die je inzet, kun je deze beter op elkaar laten aansluiten. Dit zorgt vaak voor hogere conversie, lagere kosten en hogere klanttevredenheid en loyaliteit, doordat je als bedrijf je doelgroep op de juiste manier weet te benaderen en te bedienen.
Onze ervaren marketingbazen zijn bedreven om met een helicopterview naar jouw online business te kijken en hierbij de juiste adviezen te geven. Daarnaast hebben we alle gespecialiseerde kennis in huis om in detail een concrete marketingstrategie uit te werken. Door geregeld in gesprek te blijven, houden we onze doelstellingen scherp en werken we naar een perfect plan die past bij jouw doelgroep.
Het is belangrijk om duidelijke doelstellingen te formuleren. Dit kan gaan om bijvoorbeeld het verhogen van de conversie, het vergroten van de naamsbekendheid of het bereiken van een specifieke doelgroep.
Voor een succesvolle online marketing strategie is het essentieel om de doelgroep goed in kaart te brengen. Wie zijn zij, wat zijn hun behoeften en waar bevinden zij zich online?
Een goed begrip van de klantreis is belangrijk om te weten welke boodschap op welk moment de juiste is. Door in te spelen op de behoeften van de klant in verschillende fases van de klantreis, kan de conversie verhoogd worden.
Op basis van de doelstellingen, de doelgroep en de klantreis kunnen de juiste kanalen en middelen bepaald worden. Denk hierbij aan social media, e-mailmarketing, zoekmachine adverteren en contentmarketing.
Met een goed uitgewerkte strategie kan gestart worden met de uitvoering. Het is belangrijk om de voortgang te monitoren en bij te sturen waar nodig, om zo de doelstellingen te behalen.
Aan de slag met een online marketing strategie voor jouw onderneming? We kijken graag naar jouw uitdagingen en wat onze marketingbazen voor je kunnen betekenen. Kom dus snel op de koffie en zet vandaag de eerste stap naar doordachte marketing!