Wil je online succesvol zijn? Met een doordachte strategie laat je al je marketingwerkzaamheden beter op elkaar aansluiten en zorg je ervoor dat je doelgericht te werk gaat.
Maar hoe ontwikkel je nou een succesvolle online marketing strategie?
Vertel me meerIn een marketing strategie leg je vast op welke manier jij jouw (online) doelen wil behalen. Het omvat alle online activiteiten die gericht zijn op het bereiken van de doelgroep, het creëren van engagement en het uiteindelijk converteren van leads naar klanten.
Samen bepalen we de korte en langetermijn acties die we in willen zetten. Of je doel nou een flinke groei in omzet, meer websitebezoekers, of meer kwalitatieve leads is; met een online marketing strategie denk je vooraf na over de middelen die je wil gebruiken én hoe je deze het beste gaat benutten.
In een marketingstrategie beginnen met het formuleren van concrete doelstellingen. Ook brengen we de doelgroep en hun klantreis in kaart.
Ook wordt bepaald welke middelen we met welke budgetten in zullen zetten en maken we heldere afspraken over de uitvoering.