De markt is groter dan dat we nu benutten

Uit hun ervaring binnen de branche wist VMG dat er meer uit de markt te halen viel dan dat er op dit moment uit gehaald werd. Hun huidige Google Ads liepen via WIX, hier hadden zij weinig controle over. Daardoor werden budgetten niet effectief ingezet en kon niet ingespeeld worden op gedrag van website bezoekers.

Daarom is het beheer van Google Ads bij Digitale Bazen komen te liggen. Samen met VMG zijn we hun doelstellingen gaan bespreken en hebben we de juiste strategie bepaald om meer uit de webshop van VMG te halen, en met resultaat!

Slim combineren van Google producten

Om in te spelen op specialistische aanvragen over motoren en machines hebben we er voor gekozen ons te positioneren in de zoekmachine aan de hand van Google Search Advertenties.

Voor de snellere beslissers hebben we gebruik gemaakt van Google Shopping Ads, en hiervoor een Google Shopping feed ingericht met een geselecteerd assortiment.

 

Google VMG

Slim inspelen op data van websitebezoekers

Uit de data bleek dat de webshop van VMG ook in België niet onopgemerkt bleef. Hier is op ingespeeld om naast de Nederlandse campagnes ook aparte search en shopping campagnes te activeren in België. Hieruit bleek dat VMG een interessant concurrentievoordeel heeft op bepaalde producten uit hun assortiment, hier hebben we de focus op gelegd. Het enige dat nog achter bleef was consistentie in het aantal orders gedurende de maand …

Geo data VMG

Als een raket met Performance Max

De oplossing om consistentie in het aantal maandelijkse orders te krijgen was de nieuwe advertentie-mogelijkheid  binnen Google Ads, Performance Max! Met de Performance Max campagnes zijn we uitstekend in staat om doelgroepen te ontdekken, aanspreken en opvolgen in Google, Youtube en partnerplatformen doormiddel van tekst, display en videoadvertenties.

Het resultaat, in 4 maanden tijd hebben is het aantal terugkerende klanten fors toegenomen en de maandelijkse omzet van de webshop is verdubbelt! Waarbij de ‘return on ad spend’ steeg van 6 naar 20.

"Wist je dat vakjargon in België anders is dan in Nederland? Dus ook de zoektermen kunnen verschillen! Een klein detail dat groot verschil maakt."

Kasper Wellens
Marketingbaas

De klant aan het woord.
Daar doen we het voor.

“We willen gas gaan geven met VMG de komende jaren en daarom is het fijn dat Digitale Bazen ons de online marketing uit handen neemt. Daardoor kunnen wij ons écht helemaal op ons bedrijf focussen!”

Joost van de Ven – Mede-eigenaar VMG

VMG shop